CENTAUR 2.250 ( ΤΕΛΙΚΟΣ ΕΝΙΣΧ. HI-END) PDF Εκτύπωση E-mail

CENTAUR 2.250 ( ΤΕΛΙΚΟΣ ΕΝΙΣΧ. HI-END)

 

Τελικός HI-END ενισχυτής εξ ολοκλήρου χειροποίητος για αυτούς που ακούνε και δεν βλέπουν μόνο.

Είναι μία υβριδική σχεδίαση στην οποία κατέληξα ύστερα από μακροχρόνια  έρευνα επάνω στα στάδια εξόδου των ενισχυτών

  • Ενίσχυση τάσης με λάμπες, 2Χ12AU7 σε κάθε κανάλι.
  • Στάδια εξόδου με τρανζίστορ, 6 συνολικά σε κάθε κανάλι με αποτέλεσμα πολύ μικρή αντίσταση εξόδου και μεγάλο DAMPING FACTOR.
  • Μηδενική συνολική αρνητική ανάδραση με αποτέλεσμα την ταχύτητα και απαραμόρφωτα γρήγορα περάσματα.
  • Πυκνωτές τροφοδοσίας συνολικής χωρητικότητας 80000 MF
  • Μετασχηματιστής τροφοδοσίας 900 VA σε σχήμα UI ο οποίος συνδυάζει τα πλεονεκτήματα των τυροειδών και των συμβατικών μετασχηματιστών.
  • Συνολική ισχύς 250 WATT RMS στα 4 OHM το κάθε κανάλι και 150 WATT RMS στα 8 OHM
  • Ένας πολύ γρήγορος και μουσικότατος ενισχυτής τόσο για εύκολα όσο και για δύσκολα φορτία (ηλεκτροστατικά, δίπολα πάνελ κ.λ.π)

 

ΤΕΧΝΙΚΟ

Τά λαμπάτα στάδια εξόδου έχουν τα εξής μειονεκτήματα.

  1.  Οι καλές λάμπες εξόδου είναι πανάκριβες και έχουν μικρό όριο ζωής
  2. Η ηχητική τους συμπεριφορά εξαρτάται κυρίως από την ποιότητα του Μ/Σ εξόδου

ο οποίος είναι ένας ηλεκτρομαγνητικός μετατροπέας. Μετατρέπει το ηλεκτρικό πεδίο του πρωτεύοντος σε μαγνητικό πεδίο και αντιστρόφως μετά το μαγνητικό πεδίο σε ηλεκτρικό στο δευτερεύον τύλιγμα. Αυτή η μετατροπή από την μία μορφή ενέργειας στην άλλη και αντιστρόφως είναι φυσικό να φέρει μέσα στο ηχητικό σήμα και αρμονικές ξένες προς αυτό κυρίως λόγω του βρόγχου υστέρησης του σιδηροπυρήνα. Εξ αιτίας του βρόγχου υστέρησης η κυματομορφή του ρεύματος στο δευτερεύον τύλιγμα του μετασχηματιστή εξόδου δεν ακολουθεί την κυματομορφή της τάσης. Αυτό σημαίνει αρμονική παραμόρφωση στο σήμα που καταλήγει στο ηχείο. Υπάρχουν κατασκευαστές που διαφημίζουν τους εξωτικούς πυρήνες των Μ/Σ εξόδου των ενισχυτών τους για το ότι έχουν αμελητέο βρόγχο υστέρησης. Μπορεί να είναι αμελητέος συνεχίζει όμως να υπάρχει.Εκτός αυτού πρόκειται για πανάκριβα υλικά.

Δεν είναι όμως μόνο ο βρόγχος υστέρησης του πυρήνα που επηρεάζει το ηχητικό αποτέλεσμα στην έξοδο του Μ/Σ αλλά και η χωρητικότητα μεταξύ των τυλιγμάτων,η αυτεπαγωγή του πρωτεύοντος, η αυτεπαγωγή σκεδάσεως κ.α.Τα πλαδαρά μπάσα και τα στρογγυλεμένα πρίμα στους λαμπάτους ενισχυτές είναι αποτέλεσμα του Μ/Σ εξόδου. Από την άλλη πλευρά τα τρανζιστοράτα στάδια εξόδου είναι απαλλαγμένα από τα παραπάνω προβλήματα. Το ότι οι τρανζιστοράτοι ενισχυτές δεν ακούγονται ευχάριστα δεν οφείλεται στο στάδιο εξόδου αλλά στα στάδια ενίσχυσης της τάσης. Τό τρανζίστορ σαν ενισχυτής τάσης παρουσιάζει μειονεκτήματα λόγω του ότι είναι ένα μη γραμμικό στοιχείο. Για να μειώσουν τις παραμορφώσεις που δημιουργούνται στα στάδια ενίσχυσης της τάσης των τελικών ενισχυτών, οι κατασκευαστές τρανζιστοράτων τελικών σχεδιάζουν στάδια ενίσχυσης της τάσης με πολύ μεγάλη ενίσχυση ,εκατοντάδες ή και χιλιάδες φορές,και εφαρμόζουν μετά πολύ μεγάλη αρνητική ανάδραση για να μειώσουν την συνολική ενίσχυση του ενισχυτή στην επιθυμητή τιμή προσπαθώντας έτσι να μειώσουν και την συνολική παραμόρφωση του ενισχυτή. Μειώνοντας όμως την συνολική παραμόρφωση με την μεγάλη αρνητική ανάδραση δημιουργούνε πολύ δυσάρεστα ακουστικά αποτελέσματα στο αυτί. Αυτός είναι ο λόγος που ακούγονται όχι και τόσο ευχάριστα οι τρανζιστοράτοι τελικοί.

Μία υβριδική σχεδίαση συνδυάζει  μόνο τα πλεονεκτήματα των παραπάνω χωρίς καθόλου μειονεκτήματα αφού φυσικά σχεδιαστεί σωστά. Και λέγοντας φυσικά υβριδική σχεδίαση εννοώ ότι η ενίσχυση της τάσης γίνετε με λάμπα και το στάδιο εξόδου είναι με τρανζίστορ και όχι το αντίθετο. Και εννοείται βέβαια χωρίς συνολική αρνητική ανάδραση. Η ολική ανάδραση είναι μία ανακάλυψη η οποία κάνει μόνο καλές μετρήσεις αλλά καταστρέφει ότι έχει να κάνει με τον σωστό ήχο.

 

CENTAUR 2.250

 

Handmade HIGH-END power amplifier for these who like to hear and not only to see.

It is a hybrid design in which I ended up after of many years research in the output stages of the amplifiers.

 

TECHNICAL SPECIFICATIONS

 

Voltage amplification with two tubes 12AU7 in each channel

Output stages with Transistor, 6 in each channel, with very small output resistance and high DAMPING FACTOR as a result.

Zero overall negative feedback having as a result high speed and transients without distortion.

High quality power supply capacitors with 80000 mf overall capacitance

Power supply transformer 900 VA in UI shape which combines the advantages of the toroidals and the EI transformers.

Output power 2x250 watts rms into 4 ohm load and 2x150 watts rms into 8 ohm load.

 

TECHNICAL

The tube output stages have the following disadvantages

1: The good output tubes are very expensive and have a short limit of life.

2: Their sound behavior mainly depends on the quality of the output transformer which is an electromagnetic converter. It converts the primary electric field to magnetic field and vice-versa, the magnetic field to electric field in the secondary winding.

This transformation from one form of energy to the other and vice-versa is very natural to bring into the sound signal and other harmonics which have nothing to do with the signal, mainly because of the hysteresis loop of the iron core. Because of the hysteresis loop the current waveform in the secondary winding of the output transformer doesn’t follow the voltage waveform. This means harmonic distortion in the signal which comes to the speakers. There are manufacturers who advertise the exotic iron cores of their output transformers, for having hysteresis loop which have almost zero area. This area may be trivial but it continues to exist. Apart of this all these are very expensive materials.

It’s not only the hysteresis loop of the core which influences the sound signal at the output of the transformer but also the capacitance among the windings, the primary inductance, the leakage inductance etc.

The transistor output stages don’t have the previous problems. The reason that the transistor amplifiers don’t have a pleasant sound is not because of the output stage but the voltage amplification stage. The transistor, as a voltage amplifier, has disadvantages against the tube as it is a non linear element. To eliminate the distortions, which are created at the voltage amplification stages, the manufacturers design these stages with

Very high amplification, many thousand times, and applies very high negative feedback to eliminate the total amplification of the amplifier to the desirable level, trying to eliminate and the total distortion of the amplifier.

However, eliminating the total distortion with high negative feedback, they create very bad effects on the ear. This is the reason why the transistor amplifiers don’t sound very pleasant.

A hybrid design matches only the advantages of the amplifiers mentioned above without having disadvantages, on the condition that it has been correctly designed. And saying hybrid design I mean that the voltage amplification is achieved with tubes and the output stage is with transistor and not the reverse.

And, of course, it must have not total negative feedback. The total negative feedback is a discovery that has to do only with good measurements but it destroys everything that has to do with the correct sound.

 

 

CENTAUR-0

Μεγέθυνση

Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 11 Οκτώβριος 2010 10:19